Jak vybrat produkty na focení

Aby byly fotky dokonalé a ukazovaly každý z focených produktů v co nejlepším světle, je vhodné se na focení trochu připravit. Samozřejmě je možné spoustu věcí doladit a „opravit“ ve Photoshopu, to se ale následně odrazí na časové náročnosti, tedy práci fotografa/retušéra a tedy i ceně. Dobře připravené produkty je možné mnohdy nafotit a jen s minimálními úpravami téměř okamžitě vyexportovat na web/e-shop. Produkt, který je naopak ve špatném stavu – poničený, poškrábaný, moc špinavý, hodně špatné kvality – je potřeba více a pečlivěji připravit před samotným focením, a po nafocení zabere mnohem více času všechny nedokonalosti odstranit v následném postprocesu. Produktová fotografie ukazuje u krásných věcí jejich přednosti, bohužel ale u nedokonalostí a vad na ně nechtěně upozorní, proto je potřeba se jich následně zbavit jinak.

Zde je pár bodů, které je vhodné dodržet:

 

  • Produkt by měl být nový a nepoužitý.
  • Produkt by neměl být zničený, zpřehýbaný, poškrábaný a jinak poznamenaný.
  • Pokud je na výběr z více kusů, vždy je lepší vybrat ten nejlepší a nejhezčí kus – bez přehybů, škrábanců, viditelných stop po lepidle apod.
  • V případě odevzdávání většího množství produktů v jedné krabici, je potřeba dbát na to, aby produkty byly dobře zabalené a připravené na převoz, nehledě na to, zda jsou produkty vyzvedávány na sběrném místě, nebo posílány pomocí kurýra.
  • V případě úplně nových (nově vybalených) produktů je potřeba počítat s tím, že se odstraňují cedulky, visačky, cenovky, papírové ochranné obaly, „trčící“ nitky a všechno ostatní, co předmětu „škodí na vzhledu“, pokud není přímo v požadavcích klienta danou „věc“ (visačku/cedulku) nechat.
  • Textilní produkty musí být čisté/vyprané, ideálně vyžehlené, ale počítá se s tím, že látka se při převozu může zpřehýbat. Je možné tedy pomačkaný textil přežehlit přímo v ateliéru před samotným focením.